LAZERLE LEKE TEDAVİSİ

Leke Nedir? Leke bir takım sebeplerin birikmesi ile deride oluşan deri renginden farklı renkte olan şekillerdir. Bu şekiller yani lekelenmeler deri ile aynı düzeyde olur. Deri ile aynı düzeyde olmayan lekelenmeler ise farklı sınıflara mensup olan benler, kabartılardır.

Lekeler Nasıl Görünür?

Cilt lekeleri deri renginden daha koyu ya da daha açık renklerde yuvarlak ve dağınık sınırları olan çeşitli şekillerde görülür. Yüz, el, dekolte, sırt, bacak gibi vücudun her yerinde oluşabilecek lekeler genellikle güneşe maruz kalan ve korunmayan noktalarda daha yoğun görülebilir.

Lekelerin Oluşum Sebebi Nedir?

Lekelerin oluşum sebepleri birden fazladır. Bunlar,

• Güneş ve güneşin zararlı ışınları
  • Deri renginin açık olması ve deri yapısının zayıf olaması ile yıkıcı etkilerden çabuk etkilenmesi
  • Genetik miras
  • Yaşlanma
  • Doğum
  • Hamilelik
  • İlaç kullanımı, bazı rahatsızlıkların tedavisi
  • Kalitesiz kozmetik ürünlerin kullanılması
  • Cilt bakımının hiç yapılmaması
  • Geçirilen bir takım rahatsızlıklardır.
Lazer ile Leke Tedavisi Nasıl Yapılır ve Nasıl Etki Eder?

Lazer ile leke tedavisi Q- Switched Nd:Yag lazer kullanılarak yapılır. Bu tedavide hastanın tedavi talep ettiği tüm lekelere uygulama yapılır. Fakat uygulama yapılan her lekenin tamamen deri rengine eşitlenmesi garanti edilemez. Çünkü her lekenin oluşum sebebi, karakteristik özelliği, rengi, boyutu, derinliği farklıdır.

Q-Switched Nd:Yag lazer sistemine sahip olan donanımlı lazer cihazı, hastanın lekelerine uygun olacak muayeneyi sağlayacak biçimde ayarlanır. Ardından lekelerin üzerinin temiz ve kuru olduğundan emin olunur ve bu noktalara lazer atışları yapılır.

Lazerin lekeler üzerine teması ile epidermisten dermise inen lazer ışınları, lekeleri oluşturan melaninleri parçalar. Bütün halde duran melaninler parçalandığı zaman, lazer ile hasar alan derinin otolog iyileşme mekanizması ile deri tarafından emilir. Bu şekilde leke görüntüsü iyileşme ile deri rengine yakınlaşır.

Lazer ile Leke Tedavisi Acı Verir mi?

Bu tedavide az miktarda acı söz konusu olabilir. Fakat uygulamalar son teknoloji cihazlar ve soğuk hava üfleyen aparatlar yardımı ile yapılır. Bu şekilde acılar hafifler.

Lekeler Kaç Seansta Tedavi Edilir?

Leke sayısı, rengi, derinliği, lekelerin tedaviye cevap verme kalitesi seans sayısını etkiler. Bu nedenle öncelikle ilk seansın yapılması ve bu belirtilerin gözlenmesi gerekir.

Lazer ile Leke Tedavisi Başka Tedaviler ile Kombin Edilebilir mi?

Lekeler deride oluşan problemlerdir. Bu nedenle tıpkı lazer gibi derinden yüzeye doğru tedavi sağlayacak uygulamalar ile deri rengine yakınlaştırılabilirler. Bu nedenle söz konusu tedavi, bakım ve peeling gibi tedaviler yerine, lazer gibi deri altından etki edebilecek diğer estetik uygulamalar ile kombin edilebilir.

Lazer ile Leke Tedavisi Sonuçları Ne Zaman Görülür ve Sonuçlar Kalıcı mıdır?

Tedavi sonuçları aşama aşama görülür. Seanslar ilerledikçe ve seans sonrası geçici yan etkiler iyileştikçe leke rengi deriye yakınlaşır. Son seans ile birlikte asıl sonuç görülür. Elde edilen sonuçlar yeniden bir leke problemi söz konusu olmazsa kalıcıdır. Bu nedenle yeniden leke problemi yaşanmaması için güneşten yaz-kış çok iyi korunmak, kaliteli kozmetik ve bakım ürünleri kullanmak çok önemlidir.

Lazer ile Leke Tedavisi Fiyatları Nedir?

Lazer ile leke tedavisi fiyatları hakkında bilginin netleşmesi için tedavi planının belirlenmesi gerekir. Bu konuda yani leke tedavisi ve fiyatları hakkında detaylı bilgi edinmek için bize başvurabilirsiniz.